torsdag 10 februari 2011


AIK:s landslagscenter Fredrik Djurling fick näsbenet avslaget i matchen mot Caperiotäby i mitten på januari och har inte spelat sedan dess. På söndag gör han comeback när AIK tar emot Helsingborg.

Hur är det med din skada?

- Jodå, det är bra. Jag kommer kunna spela utan problem på söndag då det gått tillräckligt med tid.

Har du kunnat träna under din skadeperiod?
- Ja, förutom en period direkt efter skadetillfället då jag var tvungen att vila.

Jag ser dig framför mig på planen i en slags ”Hannibal Lector-mask”. Blir det verklighet?
- Haha, man kan ju hoppas. Nä det kommer jag inte spela med, tyvärr. Jag behöver inte göra det då allt ska vara bra nu. Jag har däremot tränat med något liknande några gånger så grabbarna i laget kan säkert beskriva hur det såg ut.

Du missade Finnkampen i lördags som vanns av Sverige. Kommentar till det?
- Alltid härligt när vi vinner landskamper, och speciellt mot finland. Hörde dessutom att det såg bra ut spelmässigt vilket bådar gott.

Ni möter Helsingborg på söndag, hur ser du på det?
- Blir säkert en tight match som vanligt mot dem. Sedan har de ju en vass målskytt i Daniel "Magic" Johnsson som vi får se upp med. Att han även är grym på FIFA har jag märkt då jag helt plötsligt kan vinna matcher mot "Fischer" om jag spelar i samma lag som "Magic".

Vilka spelare i AIK har varit heta?
- Tyckte våra rightare Kevin och Antener såg oförskämt heta ut i lördagens smålagsspel, så se upp för dem!

Vilka lag tror du tar sig till slutspel?
- Oj, svår fråga... har inte så bra koll på tabellen. Fokuserar mest på att det ska gå bra för oss i AIK.

Och vilka vinner SM-guld?
-Sälvklart tror jag på oss! Anledningen till det är vår breda trupp med många fantastiska spelare som förhoppningsvis kommer leverera hela vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar