onsdag 13 april 2011

Kalaspremiär av Federer

Roger Federer fick bästa tänkbara start på sin gruspremiär. Världstrean körde över Philipp Kohlschreiber fullständigt med 6-2, 6-1 i Monte Carlo. "Jag gjorde vad jag ville", säger schweizaren.
På tisdagen inledde Roger Federer sin grussäsong i klassiska Monte Carlo.

Världstrean behövde bara en timme på sig att besegra tysken Philipp Kohlschreiber för sjätte gången i rad.

- Det här var självklart en bra start på grussäsongen för mig, säger han.

Federer rivstartade och ryckte snabbt åt sig en trygg ledning. Första set lotsade han enkelt hem på en halvtimme med 6-2. Det andra tog han hem ännu enklare med 6-1 efter oerhört stabilt spel.

- Jag gjorde vad jag ville. Jag kunde nästan avsluta en boll när jag kände för det.

Formstarke Novak Djokovic stod över turneringen på grund av en knäskada. Däremot är gruskungen Rafael Nadal med.

- Nadal kommer att bli svårslagen. Han är självklart jättefavorit även om jag inte sett honom spela än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar