söndag 27 juni 2010

Intervju Med Fredrik Djurling

"Revanschlustan byggs upp"


Fredrik Djurling är en av fem uttagna AIK-spelare till landslagets läger i augusti. Hemsidan fick en pratstund med Djurling om säsongen som avverkades och framtiden.

Vad säger du om säsongen som gick, vilken var största besvikelsen respektive bästa upplevelsen?
- Besvikelsen är ganska klar, att åka ur slutspelet i semifinalens femte match var inte kul alls. Det positiva var höstens form och känslan vi hade i spelet då.

Är du nöjd med din prestation förra säsongen?
- Nja, inte så där jättenöjd eftersom jag var skadad mycket, men stundtals när jag var frisk och spelade kändes det bra.

Ny säsong är igång, hur är motivationen?
- En revanschlusta kommer att byggas upp ju längre in i säsongen vi kommer, så var det förra gången vi förlorade en final. Det kommer säkert att bli något liknande i år. Annars gillar jag försäsongsträningen som är ett skönt avbrott i den vanliga träningen. Att kunna fokusera i den typen av träning, har något meditativt i sig som jag tycker om.

VM genomförs i höst och du blev idag uttagen till landslagets läger i augusti. Hur ser du på VM?
- På samma sätt som i AIK blir det en revanschkänsla i landslaget. Jag var inte med förra gången VM arrangerades i Finland, men jag har hört att det var något extra vilket ska bli spännande att uppleva om jag blir uttagen.

Vad betyder nya ansikten i ledarstaben och i truppen?
- Det är alltid bra att få in någon eller några nya spelare i en grupp, oavsett vilka det är. De nya är spelare och ledare som kompletterar övriga truppen vilket kommer att bli bra. Det känns i alla fall så efter det lilla vi har setts hittills.

Vilka är dina sommarplaner?
- Det roligaste som lär hända är att jag ska åka till New York och Florida i två veckor.

Tack för pratstunden och trevlig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar