fredag 11 juni 2010

Missnöjt Mexiko efter premiären

Det blev tillslut 1-1 i VM-premiären. Men det satt långt inne för Mexiko som dominerade stora delar av matchen.

Mexikos coach Javier Aguirre var besviken efter matchen mot Sydafrika:

- Jag är upprörd, säger han till Televisa. Jag gjorde klart för mina spelare att jag förväntade mig en vinst. Men det här är bara början, det fattas två matcher i gruppspelet och jag har inte tappat hoppet. Laget visade karaktär men jag är inte nöjd med oredan i vårt spel. I andra halvlek gav vi dem alldeles för mycket utrymme.

Rafael Marquez satte 1-1 målet med lite mer än tio minuter kvar att spela. Tidigare hade Tshabalala gjord turneringens första mål, ett underbart skott, rakt upp i bortre krysset, för hemmanationen Sydafrika.

Mexikos målskytt är lika missnöjd som sin tränare:

- Båda lagen lämnade planen idag med en sötsur smak i munnen. Nu måste vi fokusera på nästa match mot Frankrike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar