måndag 28 juni 2010

Robert Åhman-Persson: Valde AIK före europeiska klubbar

Anbuden strömmade in från Europa – men Robert Åhman-Persson valde AIK.
– Det var AIK som visade störst initiativ och engagemang, säger han till fotbollskanalen.se.

Robert Åhman-Persson blev idag klar för AIK. Efter att Stockholmsklubben bestämt sig för att sälja Bojan Djordjic och Martin Mutumba fick man efter Malmös mittfältare. Åhman-Persson menar att valet var enkelt – trots att det fanns en hel andra anbud


– Det har faktiskt varit intresse för ett par klubbar, men det var AIK som visade störst initiativ och engagemang. Det var ett ganska enkelt val. Av det jag hade att välja mellan kändes ändå AIK mest rätt.

Vad har du fått anbud från?
– Det var väl Allsvenskan, Skandinavien och även utanför Skandinavien.


Var du någon gång nära att skriva på för en annan klubb?
– Nej. Det var ganska enkelt.


– Jag har känt ett stort förtroende för AIK hela tiden, jag har haft kontakt med dem enda sedan jag lämnade. Jag har väl alltid någon gång velat spela i AIK igen och få en andra chans där, så nu blev det som det blev.


Åhman-Persson kommer ju närmast från Malmö FF där han gjorde en bra inledning på säsongen men sedan fick finna sig i att sitta mer och mer på bänken. För ett tag sedan kom också beskedet att MFF ville sälja Åhman-Persson.


– Jag kan inte räkna med att det blev ett så hårt slag för dem eftersom de inte ville ha mig kvar. De tyckte väl inte att jag passade in i deras spelmodell och ville ha in förstärkning.

Hur känns det nu då?
– Det känns bra. Samtidigt är det ju lite trist att lämna Malmö men på det stora hela är jag jätteglad och nöjd att det blev som det blev och att jag fick gå till AIK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar