måndag 5 juli 2010

Messi: ”Capello borde ha tagit ut Theo Walcott”


Lionel Messi är förvånad över hur Capello kunde peta Walcott.
– Han är en av de farligaste spelarna jag spelat mot, säger Messi enligt the Daily Star.

Englands VM var ett fiasko. På hemmaplan satt en 21-åring – som var med 2006 – och stönade säkerligen över att han inte fick vara med och hjälpa laget. Theo Walcott blev petad i sista stund och nu menar världens bästa fotbollspelare, Lionel Messi, att det var fel av Capello.


– Jag måste säga att just då tyckte jag att det var ett dåligt beslut att lämna Theo Walcott hemma. Och jag tycker att jag blivit bevisad att jag hade rätt.


– Jag kan bara prata av erfarenhet men han är en av de farligaste spelarna jag spelat mot.


Det var i kvartsfinalen av Champions League mellan Arsenal och Barcelona som Walcott hoppade in och genast gjorde mål och gav matchen nytt liv. Nu berättar Messi att de fruktade Arsenalspelarna


– Barcelonaspelare blir inte rädda enkelt men jag kan säga att när vi spelade mot Arsenal förra säsongen oroade han oss verkligen. När vi spelade mot Arsenal på Emirates hade vi full kontroll på matchen vid 2-0, med all respekt var Arsenal inte ens inne i matchen.


– Sedan kom Theo in och förändrade matchen. På egen hand lyckades han fixa oavgjort mot Barcelona den kvällen. Till och med i returmatchen sa vår tränare Pep Guardiola åt oss att han var spelaren att se upp med.


– De bästa spelarna världen som Xavi och Pique sa åt oss att se upp med. Sanningen är att han verkligen skakade dem. Och om han kan göra det mot Barcelona, vad hade han då inte kunnat göra mot Tyskland och Algeriet. Även om han inte hade startat hade han ändå kunnat vara väldigt viktig för England.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar