lördag 25 september 2010

Obolo Vill Tillbaka Till AIK


”Jag är så identifierad med AIK”
SVT Sport rapporterar att AIK:s guldhjälte från 2009 Ivan Obolo kan tänka sig att komma tillbaka till den allsvenska klubben.

Efter bara en säsong i Argentina funderar han nu på att spela i Europa igen och AIK ligger nära till hands.

– Jag är så identifierad med AIK, och AIK är så identifierat med mig, säger han till SVT Sport.

Ivan Obolo var en av publikens favoriter och en av AIK:s viktigaste spelare när de 2009 kammade hem SM-guldet.

När det stod klart att AIK vunnit valde dock Obolo att återvända till hemlandet Argentina och laget Arsenal de Sarandi.

Där har han haft en relativt lyckad säsong men för SVT Sport berättar Obolo nu att han funderar på att bryta avtalet med nuvarande klubben och återvända till Europa, och Sverige är inte uteslutet.

– Jag är så identifierad med AIK, och AIK är så identifierat med mig, så det skulle vara svårt att spela i någon annan klubb i Sverige, säger han.

”Göra allt för att få honom”
AIK:s Björn Wesström är också positiv om möjligheten skulle finnas.

– Då ska vi göra allt vi kan för att få hit honom, säger han till SVT Sport men poängterar att AIK måste säkra det allsvenska kontraktet först då ekonomin inte skulle räcka om laget skulle flyttas ner till superettan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar