fredag 14 januari 2011

Ännu en AIK-hjälte på väg hem

Martin Mutumba är sedan tidigare nära att återvända till AIK. Och nu är ytterligare en tidigare SM-guldvinnare från 2009 på väg tillbaka till Sverige.

Markus Jonsson eller i AIK-kretsar mer känd som "Mr 100 procent" har hamnat i kylskåpet i grekiska Panionios och det har gjort att han nu funderar på att flytta hem.

- Jag kan tänka mig allsvenskan, säger han till fotbollskanalen.se.

Panionios har inte alls lyckats den här säsongen i den grekiska ligan. Tidigt under säsongen sparkades tränaren Mikael Stahre men speciellt mycket bättre har det inte gått efter hans tid i klubben och för tillfället är Panionios näst sist och på nedflyttningsplats i den grekiska ligan. Det gör att klubben försöker göra sig av med spelare som sitter på dyra kontrakt och en av dessa är Markus Jonsson.

- Jag har faktiskt haft möte med klubben här i dagarna och det diskuterades, i och med att det är problem med ekonomin ska vi försöka hitta en lösning, där de köper ut mig tidigare eftersom det kan bli svårt att ha mig till sommaren. Det lutar nu åt att vi bryter kontraktet, säger Jonsson.

Och det öppnar förstås dörren för en comeback i hans gamla klubb AIK och Jonsson själv utesluter inte en flytt tillbaka till Råsunda.
- Jag kan väl säga att agenten jobbar på vissa olika, säger han något kryptiskt på den direkta frågan om AIK är aktuellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar