måndag 14 februari 2011

Daniel Thorsson gjorde succédebut

AIK:s backförvärv från Älvsjö har bara spelat i klubben i två veckor. Ändå agerade han med stor pondus när AIK vann mot FC Helsingborg i Solnahallen på söndagkvällen.

Grattis till succédebuten, Daniel Thorsson!
- Tack! Det var riktigt roligt att spela. Vi har haft en belastningsperiod i två veckor och har två veckor kvar, ändå kände jag mig i bra form och orkade mycket. Vi har haft en skön stämning i laget och det kändes bra inför matchen.

Hur var det att spela sin första SSL-match?
- De första bytena var nervösa, men killarna i laget peppade på bra och jag vet vad jag kan. I andra och tredje perioden gick det riktigt bra och jag är nöjd med min insats.

Daniel spelade med stort självförtroende och gjorde många offensiva ruscher som kryddades med ett mål.
- Vi gick ner på två backpar inför tredje på grund av skador och Patrik Edgren beskrev en uppspelsvariant som de hade i den nya femman. I det första bytet fick jag en perfekt pass av Karl-Johan Nilsson vid bortre stolpen och gjorde mål.

Daniel har sedan han började spela innebandy ofta gjort många mål och assist och av den anledningen blev han uppmärksammad av AIK. Hans styrkor är snabbheten och speluppfattningen, men numera också skottet.
- På senare år har jag utvecklat mitt skott och därmed gjort många mål. Jag borde spela hårdare och ha bättre balans, men det kommer säkert med tiden.

Vilken är skillnaden mellan Allsvenskan och SSL?
- Det går fortare på den här nivån och man blir lätt straffad när man gör misstag. Man måste helt enkelt minska misstagen.

Hur kommer det sig att du hamnade i AIK?
- Det har varit den enda klubben jag har velat gå till från Älvsjö, men jag har inte velat byta för jag vill kunna ta en plats. Jag behövde en motivationshöjare och eftersom jag har tränat med AIK varannan vecka hela hösten, kände jag att det var läge att byta nu. Det är jättebra stämning i laget och allt är så mycket bättre än jag trodde det skulle vara, konstaterar Daniel Thorsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar