söndag 13 februari 2011

”Jag spelar för att få tillbaka motivationen”


AIK:s forward Sebastian Gafvelin är utlånad till Visby IBK i Allsvenskan resten av säsongen. Han spelade sin andra match för sin nya klubb när laget mötte Odelberg/Ingarö under lördagen. Det blev uddamålsvinst för Visby med 6-5 och Gafvelin satte det sista målet i power-play.

- Det var skönt att sätta dit ett mål, säger Gafvelin.

Visby hade många utvisningar och två av dem orsakade ”Sebban”.
- Den första var billig! Jag hade svårt att komma in i matchen i första och andra perioden eftersom det var så många utvisningar. I tredje gick vi ner till två femmor och då gick det bättre.

Hur är spelet i Allsvenskan jämfört med Svenska Superligan?
- Det är svårt att säga något än eftersom jag spelade min andra match, men det är mer ytor än i SSL. Jag spelar för att få tillbaka motivationen vilket jag har fått. Jag trivdes jättebra i AIK, men behövde speltid.

Hur är det att bo i Visby? - Jag har bara bott där i tre veckor så jag har inte riktigt kommit in i det än, men trivs bra så här långt.

På söndag möter AIK Helsingborg hemma. Hur går det där? - AIK vinner med 7-3 och Kim Nilsson får tre MER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar