söndag 27 mars 2011

Salmonsson stannar i AIK nästa säsong

”Jag vill vara kvar” Efter en rad klubbyten är Johannes Salmonsson säker: Han stannar i AIK. Han fick inte spela de sista två matcherna men har gjort avtryck denna säsong. – Vår bedrift är större än det lag som tar SM-guldet, säger Salmonsson till Sportbladet. Johannes Salmonsson är bara 25 år gammal men har redan hunnit representera sju klubbar i sin karriär. Inför denna säsong värvades han till AIK – och det har blivit succé. – I det stora har det gått bra tycker jag, framför allt i slutet i slutspelet och i slutet på säsongen, säger Salmonsson som fick följa avslutningen från sidan då han drog axeln ur led i den andra semifinalmatchen. – Jäkligt tråkigt. Jag tycker vi öppnar bra och avslutar bra men det är för tamt där i mitten. Det är lite tomt nu när säsongen är över, det är tråkigt. Utgående kontrakt Salmonssons kontrakt går ut i och med att säsongen tar slut, men han ger klara besked om att det blir en fortsättning. – Jag vill vara kvar och AIK vill ha kvar mig, så det löser vi nog, säger han. Vad tar ni med er från denna säsong till nästa? – Jättemycket. Vi är topp fyra i Sverige som nykomlingar och var tippade i botten. Vår bedrift är större än det lag som tar SM-guld i slutändan om man kollar på säsongen. Vi har haft kniven på strupen länge och vårt slutspel började med 15 matcher kvar på säsongen. Vi har spelat slutspelshockey så pass länge så nu fanns nog inte energin kvar. Observera att artikeln är från SportBladet, återkommer om detta blir officiellt på AIKHockey.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar