torsdag 21 april 2011

Intervju Med Nyförvärvet Tobias Viklund

Viklund vill framåt

Efter en harmonilös säsong i Göteborg siktar nyförvärvet Tobias Viklund på en nystart i AIK. Sedan Frölundas säsong tog slut har Tobias tränat på egen hand. Om någon vecka går flytten till Stockholm och norrlänningen Viklund ser redan fram emot att komma igång med träningen med Gnaget.

Vad var det som lockade med att skriva på för AIK?
– Jag tycker det har skett en grymt positiv utveckling i hela föreningen. Det finns en tydlig framåtanda och det är många som vill framåt i klubben. Sådant är viktigt och det var därför jag ville gå till AIK. Lagsammanhållningen verkar jättebra också, så allt känns bara positivt.

Om den tunga säsongen i Frölunda säger Tobias så här:
– Det var mycket upp och ner och en tung säsong för min del, precis som för hela laget. Det var stressigt i hela klubben, det fanns inte en lugn stund. Man får lära sig av de tunga tiderna och försöka vända det till någonting positivt.

Viklund beskriver sig själv som en skridskoskicklig back som alltid spelar för laget, vilket han tänker visa i nästa säsongs AIK. Tobias ger intrycket av att vara en ”hungrig” spelare som hela tiden vill bli bättre.

– Jag har haft bra snack med Gunnar Persson och Roger Melin, och även med Anders Gozzi. Jag fick ett riktigt bra intryck av alla tre, avslutar nyförvärvet Viklund som ser fram emot en nystart i AIK-tröjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar