måndag 11 april 2011

Lundberg nöjd dagen efter

Viktor Lundberg svarade för sitt sjätte allsvenska mål när han pricksköt in 1-0 mot Mjällby AIF på söndagseftermiddagen. aikfotboll.se ringde upp AIK:s nummer 28 dagen efter trepoängaren.

Hur känns det dagen efter segern?
- Det känns otroligt skönt med tre poäng och att vi gjorde tre ”kassar”.

Din syn på matchen?
- De hade mycket boll i början, men de skapade inga farliga chanser då vi har ett bra försvarsspel. Efter målet fick vi mer självförtroende och tog tag i matchen sedan tycker jag inte att de hade någonting i princip.

I den 40:e minuten fick du bollen på mittplan och resten är historia.
- Jag kom i en bra yta på mitten, vände upp och såg att jag kunde gå ganska långt. Jag hade en kille i ryggen som jag kände kom närmare så jag drog på då jag vet att jag kan skjuta. Det blev ett riktigt fint mål.

Känslan när du såg att bollen gick mot den högra stolpen?
- Jag kände direkt när jag slog till att det skulle bli bra, men jag visste inte att det skulle bli så bra. Jag försökte sätta den i det hörnet och det blev bra.

Du har nu inlett som forward två matcher i rad. Hur har det känts?
- Det har känts riktigt bra. Jag har varit involverad mycket i spelet och jag har trivts bra med det.

Någon skillnad att spela med Mohamed Bangura eller Teteh Bangura?
- Mohamed vill hålla lite mer i bollen än vad Teteh gör. Teteh är en typisk straffområdesspelare. Det har gått bra att spela med dem, de är två riktigt, riktigt bra spelare.

När får vi se dig lossa kanonen nästa gång?
- Ja, så snart som möjligt hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar