måndag 11 april 2011

Milosevic efter matchen

Mittbacken Alexander Milosevic gjorde sin allsvenska debut då AIK besegrade Mjällby AIF på Råsunda. aikfotboll.se intervjuade AIK:s nummer 6 som också utsågs till matchens lirare.

Det var gott om journalister, som ville intervjua flera AIK:are, framförallt målskyttarna. Alexander Milosevic kom bland de sista, debutant och utsedd till matchens lirare. Han var lugn, trygg och samlad. Självklart verkade han också helt nöjd med sin allsvenska debut.

Grattis till priset som matchens lirare. Hur kändes det inför matchen?
- Det kändes bara helt underbart. Att få spela för AIK, som jag följt sen liten, och att debutera och vinna med 3-0 det går bara inte att beskriva.

- Jag har gått på AIK:s matcher sen jag var liten och det gjorde den här matchen ännu större för mig förstås. Fast de senaste åren har jag sett färre matcher på grund av mitt eget spelande.

Ni började ganska tamt, men i den 40:e minuten fick Viktor på ett drömskott och sedan tog ni över. Hur kan det svänga så?
- Det är så ibland i fotboll, matchbilder förändras och alla matcher är unika. De inleder offensivt med sina två forwards, men skapar ingenting. Jag tycker vi i försvaret kontrollerar spelet och de skapar egentligen inte några chanser. Sedan kommer Viktors praktmål och alldeles efteråt Teteh Banguras mål. Den andra halvleken tycker jag att vi dominerar helt och inte ger dem några möjligheter att skapa något.

- Första målet är ju viktigt, det ger lite luft under vingarna. Jag har sett Viktors skott många gånger på träningarna, så det inte något nytt för mig.

Du höll dig i försvaret i dag, men visst har du offensiva kvaliteter också?
- Ja, som junior i Juniorallsvenskan spelade jag offensiv mittfältare och gjorde 16 mål. Jag har inget emot att gå med upp i banan när det passar, men jag har ju blivit ”äldre” så det blir väl inte lika många mål nu (skratt).

Alexander gör ett mycket positivt och sympatiskt intryck och verkar trivas bra i rollen som intervjuoffer. Tur det - det lär bli fler i karriären!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar