torsdag 12 maj 2011

AIK Värvar Johan Bengtsson

För mindre än en månad sedan spelade han SM final för Warbergs IC i Malmö. Nu presenteras den Växjö fostrade forwarden Johan Bengtsson, nyligen 25 år fyllda, som ny spelare i AIK. Hemsidan ställde några frågor till smålänningen.

Varför skriver du på för AIK?
Det är flera föreningar som hört av sig, men jag har hela tiden känt mest för AIK. AIK har visat stort intresse och jag har fått en mycket bra bild av föreningen. AIK är en av de mest respekterade föreningarna i SSL och jag ser goda chanser att utvecklas ytterligare som spelare, och att vinna SM guld framöver. AIK arbetar hårt och proffesionellt och kommer allltid vara med i medaljstriden.

Beskriv dig själv som spelare!
Kort sagt så är jag en hårt slitande forward som springer mycket och jobbar hårt för laget.

Vilken målsättning har du med din innebandykarriär?
Min målsättning är såklart att bli så bra som möjligt, och som alla spelare säkert drömmer om, att vinna SM guld. Självklart skulle jag också vilja representera Sverige i landslaget.

Vilken målsättning har du nästa säsong?
Att fortsätta utvecklas, och bli en viktig spelare både på och utanför planen samt att få vara skadefri och på alla sätt bidra till framgång. Jag kommer till en stor klubb där de finns många duktiga spelare. Att snabbt komma in i laget och dess spelsystem är viktigt för mig.

Vilket första intryck har du fått av AIK?
Ett mycket bra intryck. AIK är en förening som för respekt med sig, och det märks att de finns en stark organisation som hela tiden arbetar för framgång.

Vad tycker du är det bästa med AIK?
Det personliga engagemanget hos föreningens klubbledning, samt den starka viljan i truppen att alltid vara med och slåss om guld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar