torsdag 12 maj 2011

Mikael Zingmark ny i AIK

Efter tre år i SSL med Umeå City landar nu Mikael Zingmark, 26 år och center, i Solna. Hemsidan ställde några frågor till västerbottningen.

Varför skriver du på för AIK?
För att klubben gör en spännande satsning inför den här säsongen. Det känns motiverande att vara en del av den satsningen. Dessutom tror jag att AIK kan hjälpa mig att ta ett steg till i min fortsatta utveckling.

Beskriv dig själv som spelare!
En riktig lagspelare som tar det där så kallade "skit" jobbet. Snabb, bra spelförståelse och gillar att springa upp ytor för mina medspelare.

Vilken målsättning har du med din innebandykarriär?
Det har alltid varit att se hur bra jag kan bli. Sen får man se hur långt det kan bära.

Vilken målsättning har du nästa säsong?
Eftersom jag är ny i laget handlar det väl först och främst om att ta en ordinarie tröja. Efter tre år i SSL med Umeå City utan slutspel, så är min målsättning att få uppleva spelet med de åtta bästa.

Vilket första intryck har du fått av AIK?
Det verkar vara en seriös och målmedveten klubb, med en bra organisation runt laget.

Vad tycker du är det bästa med AIK?
Svårt att säga så här tidigt, men det är en stor, seriös klubb med ett tydligt mål och många bra spelare.

Sen är det inte helt fel att AIK spelar på parkett vilket jag är van vid från Umeå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar