tisdag 3 maj 2011

Patrik Sinerius klar för AIK

AIK förstärker truppen inför SSL säsongen 2011-2012 med snart 20-årige Patrik Sinerius.

I helgen vann han Mitt i Cupen med Huddinges juniorer (8-0 mot Älvsjö i finalen). Patriks SSL rutin kommer från Huddinges samarbete med Balrog. "Putte" spelade 24 matcher för Balrog senaste säsongen. Han noterades för 21 poäng (10+11) för Botkyrkaklubben, som ju föll ur SSL.

- AIK:s nya satsning tilltalar mig. Jag kommer bidra med snabbhet, spelförståelse och hårt slit. Jag är en lagspelare med mina främsta styrkor i det offensiva spelet.

AIK:s nye huvudtränare, Mika Packalén tycker Sinerius är en spelartyp han behöver i sitt lagbygge.

- Patriks egenskaper är precis det vi kommer behöva för att spela en snabb och attraktiv innebandy. Jag tror vi har mycket utveckling att se från hans sida.

Parterna har tecknat ett tvåårskontrakt, som kan ge ett ännu längre samarbete.

- AIK är en storklubb både organisatoriskt och sportsligt. Klubben nöjer sig inte med att bli tvåa, konstaterar Patrik Sinerius avslutningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar