måndag 20 juni 2011

Özkan På Planen Igen


Gabriel Özkan kommer allt närmare comeback. På torsdagen tränade han med övriga laget även i matchspel. "Jag är på väg tillbaka, men jag är inte riktigt där ännu", säger AIK-mittfältaren till eurosport.se.

Bland de andra spelarna, ett välbekant, men sällsynt ansikte. Gabriel Özkan var med och spelade fotboll när AIK tränade på torsdagen. Cyklingen och de ensamma timmarna i gymmet blir alltmer avlägsna. I dag spelade han vänsterback!

- Ja, det är nya platsen. Offensiv vänsterback, skrattar han.

- Nej, det var för att fylla ut laget. Jag är inte riktigt där ännu, men jag är tillbaka på planen i alla fall. Det är lite skillnad mot att träna själv. Det är på planen man vill vara.

Skadehelvetet som Gabriel Özkan upplevt är välkänt. Det är inte så konstigt att han därför är minst sagt försiktig när talet om en eventuell comeback i matchspel kommer på tal.

- Det har jag ingen aning om. Jag vill inte ens spekulera i det.

Vad är det som hindrar dig från att gå in i alla moment i träningen?

- Jag har varit borta sedan, vad är det, augusti? Det är ett år. Man får skynda långsamt så att det inte händer något annat.

Hur känns foten?

- Foten känns okej. Det är klart att den är lite stel och så. Det tar ett tag innan den blir varm, det får man jobba på.

Hur ser du på möjligheterna at ta en plats när du är tillbaka?

- Det är det man kämpar för. Det är det som är målet. Annars ska man inte hålla på. Men först och främst bli frisk och sedan får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar