måndag 20 juni 2011

Arsenal Har Ögonen På Miloseviv

Alexander Milosevic har gjort succé i Allsvenskan. Nu kopplas AIK-backen samman med storklubben Arsenal i engelsk press. Själv tar han lugnt på alla rykten. "Det kan ha varit någon som har varit och tittat på mig, men de tittar säkert på tusen spelare", säger han till eurosport.se.

När Per Karlsson blev skadad valde AIK:s tränare Andreas Alm att satsa på lovande, men i allsvenska sammanhang oprövade Alexander Milosevic, 19. Det var rätt val visade det sig. Milosevic har behållit sin plats även när Karlsson kom tillbaka.

- När jag kom hit så tänkte jag kanske att jag skulle utvecklas på träningarna. Så fick jag chansen och gjorde det bra. Sedan är det stort av tränaren att fortsätta satsa på mig. Per Karlsson är en av allsvenskans bästa mittbackar, han har spelat i landslaget. Han är grym, säger Milosevic.

Nu har Milosevics succé börjat uppmärksammas även utanför Sveriges gränser. Engelsk press skriver om intresse från Arsenal och i tysk press nämns Werder Bremen som såg honom göra en stormatch mot Malmö FF.

- Jag tänker inte så mycket om det där. Kanske har någon varit på plats och tittat på mig, men de tittar säkert på tusen spelare. Jag har i alla fall inte hört något, säger Milosevic.

Och trots att karriären i AIK gått i rekordfart har han inte särskilt bråttom att ta nästa steg.

- Jag har tre och ett halvt år kvar på kontraktet. Jag trivs i laget. Supportrarna är de bästa i Skandinavien, de håller Europa-klass. Jag har min familj här och alla kompisar. Men någon gång i framtiden, visst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar