torsdag 23 juni 2011

Teteh: "Jag tror att jag blir kvar i AIK"


Inför ögonen på spioner från storklubbar visade Teteh Bangura återigen vad han kan. Med två mål sänkte han IFK Norrköping. "Jag tror att jag kommer att spela i AIK efter sommaren", säger Teteh Bangura till eurosport.se.

Han imponerade inte mot Gais när Ajax satt på läktaren, men som eurosport.se rapporterat ska den holländska storklubben ändå vara intresserad av Teteh Bangura och mot IFK Norrköping visade han återigen vad han kan. Tillsammans med landsmannen Mohamed (ett mål) såg han till att det blev en klar 3-0-seger.

- Jag är mycket glad över att få göra mål igen.

Två med huvudet blev det den här gången, något som har varit rätt sällsynt i AIK-tröjan. En gång tidigare har han träffat rätt med skallen.

- Faktum är att jag brukade göra många mål med huvudet innan jag kom hit. Det gäller att komma rätt till situationerna.

Det gjorde han mot IFK Norrköping och kanske hade det kunnat bli ännu fler mål om han inte bytts ut efter 59 minuters spel, något som tränaren Andreas Alm förklarade med att Teteh står på två varningar och riskerar avstängning, något som drabbat landsmannen Mohamed.

- Han (Alm) pratade med mig och förklarade varför jag bytts ut. Ja, jag var besviken, men så fort han förklarade så sa jag att han hade rätt.

Vad säger du om alla klubbar som är intresserade?
- Det är många klubbar som tittar säger min agent. Men jag vill inte koncentrera mig för mycket på det. Jag är 100 procent fokuserad på AIK. Jag tror att jag kommer att spela i AIK efter sommaren.

Fortsätter han som han har gjort hittills lär det dock bli svårt för AIK att säga nej till de kommande anbuden.

- Om AIK kommer överens med en klubb så kanske jag flyttar. Jag tror att alla spelare drömmer om att komma så långt som möjligt, till en så bra liga som möjligt, men just nu trivs jag väldigt bra här.

Har du något drömlag?
- Det spelar ingen roll. Alla bra ligor är intressanta. Men jag gillar den italienska ligan, det har jag alltid gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar