tisdag 12 juli 2011

Backman nöjd med segern


AIK:s mittback Niklas Backman svarade som vanligt för en stabil insats på sin defensiva position och det var inte långt borta att AIK:s nummer 2 kunde göra ett mål i den andra halvleken.

Fyra mål i en match gör vi inte så ofta. - Nej (skratt), och det är inte så vanligt heller att en spelare gör fyra mål.

Du var ganska nära att sätta ett själv. - Ja, men jag försökte dra med vänstern för att få bättre läge i stället för att skjuta. Det var kanske dumt, men man är inte så van att komma i de där lägena.

Jag har ju sett dina offensiva sidor tidigare i Väsby. - Jo, min uppgift är ju i första hand att styra där bak, fast visst, på Väsbytiden kunde man dra iväg ibland, men nu gäller det att styra där bak i defensiven i första hand.

Ju fler åskådare på läktaren ju mer disciplinerad blir du? - Ja, ungefär så (skratt)! Spelet har blivit allt bättre under säsongen hittills och det är ingen överraskning tycker jag. Vi har hela tiden trott på oss själva och jag tycker att vi har kvalitéer och att vi faktiskt visade det redan i slutet på förra säsongen. Vi visste att vi är duktiga och vi har nu fått ytterligare några klasspelare, så vi vet att vi är på rätt väg. Idag fick Karikari ganska lång speltid och visade att han är en framtidsman, liksom Maripuu som är jämngammal med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar