tisdag 12 juli 2011

Mutumba känner sig bättre och bättre

Martin Kayongo-Mutumba har svarat för fem målgivande passningar i de tre senaste omgångarna och han tycker att formen känns bättre och bättre.

Vad säger du om dagens match?
- Från början såg det lite stängt ut, men Halmstad var nog ganska nervösa och deras markeringsspel var inte så bra. De verkade ganska nervösa och det blev inte bättre efter Tetehs första mål, som var riktigt bra och sen gör han tre fina mål till.

Känner du att du är på väg till full kapacitet nu?
- Ja, det har känts bättre för varje match. Fortfarande tror jag inte jag är uppe på min högsta nivå, men det kommer snart. Jag får rätt mycket speltid och jag behöver det. Det har ju blivit några assists också så det är på gång. Jag har aldrig tappat mitt självförtroende, men med den lilla speltiden förra säsongen har spelet inte suttit där riktigt som förut.

Du verkar ha ändrat spelstil lite grann. Förr gjorde du fler lite "överdrivna" dribblingar medan du nu passar bollen lite snabbare.
- Jo, det stämmer nog. Jag satt mycket på bänken i Ungern och lärde mig en del genom att se mer på medspelarna än vad jag kanske gjorde förut. Det var ju nära att ge resultat idag, när jag såg Backman komma upp i anfall och passade honom, och han var ju nära att sätta den. Sen har jag blivit lite äldre och lärt mig en del under åren och bedömer nog en del situationer bättre nu.

Efter en lite darrig start är vi med i medaljstriden igen.
- Ja, det ska vi vara! Jag har inte kommit hem till AIK för att spela i botten. Jag vill att vi i AIK ska vara vinnare. Jag kan inte säga att vi ska vinna SM-guld i år eller nästa år, men jag kan vara med och se till att vi är med i kampen om guldet i år och senare år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar