söndag 4 juli 2010

Hemma!

Har varit på sjön ett par dagar nu,
så jag lägger in nyheterna nu.

AIK Media har i 2 dagar befunnit sig i Luxemburg för att specialbevaka våra kommande motståndare i form av Jeunesse Ésch som igår fredag spelade en träningsmatch mot en blandning av Bosmanspelare som ej har kontrakt. Vi börjar med själva resan som gick via Köpenhamn och slutligen Luxemburg tog allt som allt ungefär 3 timmar. Vi möttes av 32 graders värme och sagolikt väder, det som slog mig först var just den värmen vi ska ta oss an den 21:juli, kommer vi kunna hantera värmen?

Vi fick uppdrag från Solna att se över hotell för laget att bo på, det är vissa kriterier som är nödvändiga när man kommer som ett lag, det är maten, rummen, tillgång till konferensrum samt helhetsintrycket. Sedan avgör ju självfallet priset i slutändan.

Det var snabbt avfärd till Stade De La Frontier i den lilla mysiga byn Esch sur Alzette. Arenan eller ja, man får ju kanske ta det för vad det är men bygget tog 1700 sittande åskådare. Att spela hemlig och smyga sig in på arenan var lönlöst då alla verkar känna alla samt att det dessutom till den matchen var ca 37 åskådare.

Jag presenterade mig för deras manager som kom fram till mig och jag frågade ifall jag fick filma, no problem sir just do that, but can you please give me some DVD or a match?

Nu ville han direkt återgäldas för sin ödmjukhet och jag sade ja självklart, jag gav honom matchen jag hade med mig och det råkade vara cupfinalen från förra året.

Han och deras tränare får gärna bygga upp en galen taktik runt den matchen, sedan lär han ju fatta att det saknas typ 23 spelare från just den matchen. Nåja inte mitt problem.

Jag filmade hela matchen för AIK så kan de kolla på den, ur min synpunkt var jag väl inte sådär galet imponerad direkt utan vi borde klara detta om vi gör vårt jobb och inte bara tar detta för enkelt.

Enligt deras ordförande hade de 5-6 landslagskillar i laget och såg verkligen fram emot matchen i Stockholm mot AIK, de frågade mig om hur många det kunde tänkas komma till den matchen och jag svarade 3-5000 borde minst komma.

Sjukt dyrt verkar allt vara, men maten helt godkänd, faktum är att efter matchen igår så bestämde vi oss för att äta nära arenan, vi kom in på ett hak där de visade matchen mellan Ghana-Uruguay. Vi såg Forlan smeka in sin frispark samtidigt som jag fick en lektion av Swärd om varför just sådana frisparkar är så bra då 2 killar stod tydligt offside och följde med mot första stolpen utan att vara delaktig i själva spelet, målvakten tar något steg åt höger och får då fel tyngdpunkt i kroppen då han lutar sig mot höger och bollen viner förbi mot hans vänster.

Har pratat med Miller en del och det är en bestämd herre med mycket klara åsikter, hans ledarskap tror jag passar in perfekt i AIK just nu, han justerar en hel del utan att förändra på det stora hela om ni förstår.

I fredags var CH tillbaka på Karlberg, kändes som om han aldrig varit borta men han var glad att vara tillbaka i AIK. Dock har han känningar i ljumsken som håller honom borta från träning och spel, hur länge är oklart.

När vi ändå talar om ljumskar så hade även Kevin Walker en känning som höll honom borta några dagar men han är tillbaka i full träning idag.

Gabriel Özkan har tränat galet hårt och speciellt under uppehållet har han kört mycket hårt som hela AIK, dock så har han fått ta det lite försiktigt då det högg till i benen och han kör rehab tillsvidare.

Nya tröjnummer tilldelas våra nyförvärv:

5-RÅP

7-Helgi

9-Goran

21-Admir

Tror att Jens ser över en del positioner i AIK, dock betyder det inte per automatik att det blir fler nyförvärv. Miller har vad jag förstått inte uttryck en önskan om nya spelare, han har heller inte givit Jens massa namn att följa upp.

De närmaste dagarna blir spännande, AIK beger sig till Ängelholm för möte i cupen, de spelar tydligen väldigt bra och att besegra dem på deras hemmaplan blir något att bita i, skulle vi vinna så väntar segraren mellan Heif-Häcken, för AIK:s skull hoppas jag Henkeborg vinner då vi får en hemmamatch mot dem på Råsunda då. Det ger AIK en extra dag hemma i ett annars väldigt pressat schema. Annars blir det Rambergsvallen och Häcken, men framförallt en resa till Göteborg och övernattning.

Ortiz klar för spel i Arsenal De Sarandi tillsammans med Obolo.

Undrar ifall AIK har en galen procent på Alexander Gerndt ifall han säljs vidare, jag tycker 50% vore på sin plats.

Bojan vs Miller fighten har avtagit, det är väl kvällspressen som försöker jaga rubriker fortfarande.

Idag så blir det sova när man kommer hem, satt uppe till 03 och redigerade matchen från igår så Miller kan kika på den idag/ikväll.


Enligt bekräftade rykten kommer det en ny AIK Media sida inom en snar framtid.

Ha en bra dag nu och vi ses i Ängelholm

Intervjuer med våra nyförvärv kommer om någon dag så håll ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar