måndag 21 mars 2011

Djokovic Van Indian Wells


Tre månader in på 2011 har fortfarande ingen listat ut hur man ska slå Novak Djokovic på en tennisbana. Den nyblivne världstvåan förlängde segerraden till 20 raka matcher när han slog Rafael Nadal i finalen i Indian Wells med 4-6, 6-3, 6-2.
Det fortsätter att vara fullständigt omöjligt att slå Novak Djokovic 2011. Inte ens självaste Rafael Nadal kunde rå på den formstarke serben i finalen i Indian Wells.

Spanjoren lyckades dock se till att göra den nyblivne världstvåan en aning pressad och frustrerad under matchens första halva då det var han som oftast lyckades utmanövrera sin motståndare i de evighetslånga baslinjeduellerna. Nadal tog också rättvist hem första set med 6-4.

Men Djokovic fick rätsida på sitt spel i det andra setet lyckades få till ett dubbelbreak fram till 6-3. Schackpartiet, som matchen i efterhand har beskrivits som, fick sedan en klar vinnare i tredje set som gick till serben med klara 6-2.

- Jag spelar med mycket självförtroende och jag känner bollen ordentligt på banan. Jag är väldigt hängiven. Jag vill vinna varje match stort. Så jag spelar på och det kommer definitivt inte att sluta här. Jag vill fortsätta och spela bra tennis, sa han i sitt segertal.

Vinsten innebar att segerraden förlängdes till 18 raka från årsskiftet och 20 matcher totalt Djokovic ser nu allt mer ut som den som ska kunna hota Nadal om förstaplatsen på världsrankingen på allvar.

- Jag kan bara gratulera honom. Han har gjort det bättre den här säsongen än vad någon trodde var möjligt. Han spelar bra och befinner sig på helt rätt ställe så jag önskar honom all lycka inför resten av säsongen, sa Nadal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar